mandag 16. mars 2009

Rasulykke i Longyearbyen

Jeg hadde tenkt å skrive i bloggen i går kveld, søndag. Men på ettermiddagen gikk det et ras i Hiortfjellet, som jeg har utsikt til fra stua mi. Skredet ble utløst av 2 gutter som kjørte snøscooter i fjellsiden. Den ene av dem ble tatt av raset. Flere jeg kjenner var med og søkte i snømassene, og den forulykkede ble funnet etter 45 minutter. Livet sto ikke til å redde.

I lille Longyearbyen med 2000 innbyggere er det mange som kjente den omkomne, hans samboer og deres lille datter. Flaggene vaiet på halv stang i hele byen i dag.

Det er plutselig ikke så lystbetont å fortelle om forrige helgs scootertur og solfestuka, så jeg venter med det.

http://www.svalbardposten.no/nyheter/30-%C3%A5ring-omkom-i-skredet-i-hiorthfjellet

1 kommentar:

Therese sa...

Hei Gøril! Har helt glemt å lese bloggen på en stund og har endelig oppdatert meg på nordpollivet. Så forferdelig trist med rasulykken! Skjønner at det må gjøre inntrykk på alle som bor der.

Utrolig hyggelig å se bilde av niesen din, hun er jo helt nydelig. Helt nydelig er også bildene dine!!! Jeg håper jeg kan få lov å besløke deg en gang til til neste år. For et sted! Hadde vært moro å se det i lys.

Håper du fortsatt trives frøken!

Snakkes snart. Klem:-)