mandag 15. desember 2008

Prosjekt snøscooter

Dette prosjektet vil tydeligvis ta noe lengre tid enn jeg forventet. Jeg, som kjøper bil raskere enn jeg kjøper dunjakke, hadde tenkt å troppe opp hos forhandleren og enkelt kjøpe en stk snøscooter. Brukt, vel å merke. Men neeeida - det er alt for mange valg som jeg ikke har begrep om! Kort, medium aller langt belte? 2- eller 4-takters? 1- eller 2-seters? Motor og kubikk, hestekrefter, tyngde og selvsagt merker og modeller. ”Alle” har egen scooter her og en tilhørende mening om hvilken som er best, så jeg blir ikke mye klokere av å spørre om råd. Men jeg spør likevel, et sted må jeg jo begynne. Det hjelper ikke akkurat saken at jeg aldri har kjørt en snøscooter. Det eneste alle jeg har spurt har vært enig om er at jeg bør begynne med å prøvekjøre flere modeller. Stønn. Heldigvis er det for lite snø ennå til at det er noe særlig til scooterføre, så jeg greier ennå å være tålmodig.

Fredag OG lørdag var jeg på julebord, så i helga har jeg blitt bedre kjent med både kolleger og andre Svalbardianere. Jeg tør nå påstå at jeg har grei oversikt over Longyearbyens lysløpe, som nå utenfor turistsesongen ikke er større enn at de samme folkene møtes hele tida. Ganske artig. Men det er slitsomt å drive med denne formen for research, så søndagen ble tilbrakt langt nede i sofaen.

O’ lykke – i dag fikk jeg internettilkobling hjemme
!

Ingen kommentarer: