tirsdag 27. januar 2009

Jeg har kjøpt snøscooter





Jeg har kjøpt en 2009-modell Polaris 600 Dragon Switchback!!

For 2 uker siden annonserte jeg i Svalbardposten etter ønsket bruktSki-Doo, uten å få en eneste telefon. Så i forrige uke intensiverte jeg scooterjakten og prøvekjørte scootere hver kveld. Planen var å kjøpe fornuftig, brukt og rimelig. Helt til jeg forrige onsdag prøvekjørte en splitter ny Switchback 600, bare sånn for moro skyld… Jeg ble bokstavlig talt SOLGT!

Ergo har jeg nå investert mer i snøscooter enn jeg noen sinne har brukt på bil. Motoriserte kjøretøy har aldri stått høyt på prioriteringslista mi. Prismessig sprengte jeg mitt fornuftige budsjettet på 50.000,- men havnet greit under 100.000,-. Jeg måtte selvfølgelig ha scooterdress, sko og hjelm, samt større vindskjerm, bukplate og…jadda. Jeg må innimellom overbevise meg selv om at det er verdt pengene (takk til SpareBank1 Midt-Norge). Men den er en drøm å kjøre! Så nå eier jeg faktisk en snøscooter.
Led meg ikke inn i fristelse, jeg finner veien selv.

4 kommentarer:

Fossland sa...

Ohj ohj ohj.... ooiii! VIIILL HA!! Trenger de ønh lege der oppe?

Scooterstar sa...

He he - OM de gjør det skal jeg anbefale deg ; ) Jeg skal på scootertur i helga!! Og hver dag fremover!

Bjørn Håvard sa...

ojojoj...har innmari lyst på en Thundercat selv, var nær på å kjøpe en nå nylig før fornuften greip meg i nakken og hvisket meg i øret at jeg ikke har noen plass å kjøre, ikke tilhenger eller tilhengerfeste engang, ingen oppkjørsel eller annet sted å ha den stående og egentlig ganske oppfylte helger allerede...
Men kanskje jeg skulle brukt pengene på en svalbardtur istedet?

Fossland sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.